بررسی دانش آموزشی-محتوایی و روش‌ تدریس استادان زبان تخصصی دانشگاهی، و عقاید دانشجویان در مورد روش‌تدریس استادان زبان تخصصی دانشگاهی در ایران

محمود رضا عطایی؛ عصمت بابایی؛ رضا طاهرخانی

دوره 6، شماره 1 ، تیر 1396، ، صفحه 27-1

https://doi.org/10.22054/ilt.2017.8417

چکیده
  بررسی نظام‌مند دانش آموزشی-محتوایی و روش ‌تدریس استادان زبان تخصصی دانشگاهی یک شاخۀ تازه در زبان­شناسی کاربردی به­ویژه در کشورهایی مانند ایران می‌باشد که در آن زبان تخصصی دانشگاهی توسط دو گروه از استادان با تخصص‌های مختلف، یعنی استادان زبان و استادان دروس تخصصی، تدریس می‌شود. تحقیق فعلی به بررسی شباهت‌ها و تفاوت‌های دانش ...  بیشتر

بررسی فراگفتمانی موضع نویسنده در گذشت زمان و رشته های مختلف: مطالعه تطبیقی مقالات پژوهشی انگلیسی

عصمت بابایی؛ محمودرضا عطایی؛ ولی محمدی

دوره 5، شماره 1 ، تیر 1395، ، صفحه 106-83

https://doi.org/10.22054/ilt.2016.7727

چکیده
  تحقیقات در مورد نگارش آکادمیک نشان داده است که نویسندگان تمایل زیادی دارند تا به صورت تعاملی یافته­های علمی خود را با خوانندگان خود درمیان بگذارند. در انجام این کار، نویسندگان بایستی موضع خود را هنگام نوشتن مقالات علمی مشخص کنند. این برهم­کنش که توسط هایلند پیشنهاد شده است دارای دو بعد موضع نویسنده و تعامل است. مطالعه­ حاضر با ...  بیشتر